Yliopistokollegion puheenjohtajaksi Helka-Liisa Hentilä, varapuheenjohtaja Lotta Leinonen

Uusi yliopistokollegio järjestäytyi.

Oulun yliopiston uusi kollegio on kokouksessaan 13.1.2022 valinnut puheenjohtajakseen professori Helka-Liisa Hentilän ja varapuheenjohtajakseen kauppatieteiden kandidaatti Lotta Leinosen, kummatkin äänestyksen jälkeen. Yliopistokollegio on yksimielisesti kutsunut sihteerikseen tutkimuksen tuen asiantuntijan Elina Rossin.

”Oma odotukseni ja toiveeni on, että yliopistokollegion keskinäinen vuorovaikutus sekä vuorovaikutus muun yliopistoyhteisön ja sidosryhmien kanssa olisi rakentavaa, mutta myös tavoitteellista ja yliopiston toimintaa kehittävää. Kollegio on tietyllä tapaa toiminnan laadun varmistaja ja yliopistoyhteisön ’ilmanpuntari’, mutta myös merkittävien yliopiston tulevaisuuteen vaikuttavien päätösten tekijä”, Helka-Liisa Hentilä sanoo.

Yliopistokollegioon kuuluu kaudella 2022–2025 yhteensä 24 jäsentä, joista 8 edustaa professoreita, 8 muuta henkilöstöä ja 8 opiskelijoita.

Yliopistokollegion tehtävänä on muun muassa vahvistaa yliopiston tilinpäätös ja toimintakertomus, päättää hallituksen jäsenmäärästä ja toimikauden pituudesta sekä valita yliopistoyhteisön ulkopuoliset jäsenet yliopiston hallitukseen.

Yliopistokollegion kokoonpano ja tehtävät

Viimeksi päivitetty: 18.1.2022