Yliopiston lahjoittajaseinä sai uuden paikan kampuksella – samalla juhlistetaan 3000 lahjoittajaa!

Linnanmaan kampuksella sijaitseva lahjoittajaseinä on saanut uuden, näkyvän paikan L1-luentosalin viereiseltä seinältä. Seinältä löytyvät kaikkien Oulun yliopistolle lahjoittaneiden henkilöiden ja organisaatioiden nimet, mikäli he ovat antaneet luvan nimensä näkymiseen. Huomioimalla lahjoittajat yliopisto haluaa kiittää heitä jokaista merkittävästä tuestaan.

Maaliskuussa meni myös rikki 3000 lahjoittajan rajapyykki. Kaikkiaan noin 2700 yksityishenkilöä ja 300 organisaatiota ovat tukeneet yliopiston tutkimus- ja koulutustoimintaa lahjoituksellaan vuodesta 2008 lähtien. Lahjoitusten ansiosta on voitu tehdä merkittäviä tutkimusavauksia, perustaa lukuisia uusia professuureja ja panostaa koulutuksen kehittämiseen ja opiskelijoiden hyvinvointiin. Lue lisää lahjoitusten vaikuttavuudesta.

Yksi yliopiston viidestä opintopsykologista on palkattu lahjoitusvaroilla. Opiskelijoiden hyväksi voi edelleen lahjoittaa. Lahjoitusvaroja kerätään opiskelijoiden vaihto-opiskelun mahdollistamiseksi sekä työelämätaitojen vahvistamiseksi. Saadut lahjoitukset käytetään suoraan liikkuvuusapurahoihin ja harjoittelutukeen.

Lahjoita opiskelijalle.

Viimeksi päivitetty: 21.3.2024