Yliopistossa suositaan etäopetusta 16.1.2022 saakka

Oulun yliopistossa siirrytään etäopetukseen Suomen hallituksen 21.1.2021 tekemän linjauksen mukaisesti. Opetus järjestetään etäopetuksena 16.1.2022 asti, ja lähiopetuksena annetaan vain välttämätöntä opetusta. Päätöksen välttämättömyydestä tekee opintojakson vastuuopettaja, joka myös tiedottaa opiskelijoita opetustavasta.

Lähiopetuksessa on huolehdittava riittävistä etäisyyksistä ja kiinnitettävä huomiota hygieniaan. Yliopisto suosittelee vahvasti maskin käyttöä. Kampuksille ja lähiopetukseen saa tulla vain täysin terveenä.

Pohjois-Suomen aluehallintavirasto (AVI) on kieltänyt kaikki yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset Pohjois-Pohjanmaalla henkilömäärästä riippumatta sisä- ja ulkotiloissa 23.–31.12.2021. Yliopiston tiloissa ei siten voi järjestää yleisötilaisuuksia kyseisenä ajankohtana.

Yliopiston koronavalmiusryhmä seuraa viranomaisten suosituksia ja määräyksiä, ja yliopiston koronaohjeita päivitetään tilanteen mukaan.

Yliopiston koronaohjeet

Viimeksi päivitetty: 22.12.2021