Ylioppilaskunnan edustajistovaalit käydään tänä syksynä - tule tekemään opiskelijayhteisön tulevaisuutta!

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan edustajistovaalit käydään tänä vuonna 1.-8.11. Vaaleissa valitaan 37-henkinen edustajisto ja sen varajäsenet tulevalle kaksivuotiskaudelle.

Edustajisto on ylioppilaskunnan korkein päättävä elin, ja vaikuttaa esimerkiksi ylioppilaskunnan budjettiin ja toimintasuunnitelmaan. Lisäksi edustajistossa tehdään merkittäviä henkilövalintoja: edustajisto valitsee opiskelijoiden edustajat muun muassa yliopiston hallitukseen.

Edustajisto koostuu edustajistoryhmistä, jotka edustavat eri tiedekuntien ja alojen opiskelijoita tai poliittisia ryhmiä. Ehdolle voi asettautua myös ryhmiin sitoutumattomana ehdokkaana. Jokainen ylioppilaskunnan jäsen on oikeutettu asettumaan ehdolle ja äänestämään vaaleissa. Äänestäminen tapahtuu sähköisesti joko mobiilisovellus Tuudossa tai verkossa. Uusi edustajisto perehdytetään tehtäviinsä, joten ainoa vaatimus on mielenkiinto vaikuttaa opiskelijaelämään ja ylioppilaskunnan toimintaan!

Edustajistovaalien vaalikuulutus annetaan 18.9., jonka jälkeen voi virallisesti asettua ehdolle. Lisää tietoa edustajistovaaleista ja ohjeita sekä ehdokkaalle että äänestäjälle päivitetään ylioppilaskunnan verkkosivuille www.oyy.fi.

Viimeksi päivitetty: 4.9.2023