Ylioppilaskunta hakee opiskelijoiden ääntä Oulun yliopiston strategiatyöhön

Jokaisesta tiedekunnasta tarvitaan opiskelijoiden näkemystä yliopiston strategian uudistamiseen! Tehtävästä maksetaan palkkio. Lähetä hakemus viimeistään 17.9.2023.

Oulun yliopistossa opiskelijoita edustavat opiskelijat, joita kutsutaan hallopedeiksi. Halloped, eli hallinnon opiskelijaedustaja, on opiskelijoiden äänen esiintuoja päätöksenteossa. Oulun yliopistossa hallopedejä on toista sataa, ja he vaikuttavat kaikkialla yliopiston hallinnossa hallituksesta tutkinto-ohjelmatoimikuntiin saakka.

Nyt haemme opiskelijaedustajia yliopiston strategiatyöhön. Opiskelijaedustajana pääset mukaan sekä oman tiedekuntasi että koko yliopiston strategian uudistamiseen. Strategiatyö alkaa lokakuussa ja kestää vuoden loppuun saakka. Työryhmät kokoontuvat 5-7 kertaa, 1-2 tuntia kerrallaan. Kokoontumisista maksetaan opiskelijajäsenille palkkiota 41,20 euroa / kerta.

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallitus nimittää opiskelijaedustajat syyskuussa, ja työskentely alkaa lokakuun alussa. Hakukelpoisia opiskelijaedustajiksi ovat ne määräajassa hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnäoleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi 17.9. mennessä.

Strategiaa käsittelevät tiedekunnissa tiedekuntien hallitukset ja johtoryhmät. Huomioithan tämän jos sinulla on jo luottamustoimi näissä toimielimissä!

Valitun tulee olla läsnäoleva Oulun yliopiston opiskelija ja OYY:n jäsen edustustehtävässä toimiessaan. Työryhmässä toimiminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta. Strategiatyöhön toivotaan mukaan opiskelijoita erilaisista taustoista ja eri opintojen vaiheista sekä kaikista eri tiedekunnista. Voit siis hakea, olit sitten ensimmäisen tai viidennen vuoden opiskelija!

Kerro hakemuksessasi pääaineesi, opintojesi vaihe sekä mahdollinen valintaan vaikuttava kokemus. Kuvaile hakemuksessa omia tavoitteitasi ja motivaatiotasi edustustehtävään. Hakemukset jätetään tähän hakukuulutukseen viimeistään 17.9.2023 klo 23.59.

Viimeksi päivitetty: 1.9.2023