Yrityksen toimintojen väliset konfliktit uusien tuotteiden lanseerauksessa elintarviketeollisuudessa

Linnanmaa, Arina-sali (TA 105)

Master of Business Administration Abdul Kareem Mohamed Ashraf

Oulun yliopiston tutkijakoulu, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu, markkinointi

Markkinointi

Professori Olli Kuivalainen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto

Professori Pauliina Ulkuniemi, Oulun yliopisto

Miten toimintojen välinen monimuotoisuus vaikuttaa uusien tuotteiden lanseeraukseen? Miksi toimintojen väliset konfliktit vaikuttavat uusien tuotteiden lanseeraukseen elintarviketeollisuudessa?

Tutkimuksen empiirisessä osassa on toteutettu laadullinen tapaustutkimus. Tutkimustulokset osoittavat, että toimintojen välisiä konflikteja voidaan kategorisoida tehtävään ja suhteisiin liittyviin konflikteihin. Markkinointiresurssien rooli toimintojen välisissä konflikteissa näyttäytyi monimutkaisempana kuin olemassa oleva kirjallisuus antoi olettaa.