Oulun yliopiston kirjaston strategia 2022–2026
Kirjastomme asiakkaiden tarpeet ja toiveet ovat keskiössä asiakaslähtöisiä palveluita kehittäessämme. Tavoitteemme on, että asiakas saa tarvitsemansa aineiston itselleen sopivassa muodossa silloin, kun sitä tarvitsee. Varmistamme, että monikanavaiset palvelumme ovat tunnettuja, helppokäyttöisiä, sujuvia, esteettömiä ja saavutettavia. Tunnemme hyvin asiakaskuntamme aktiivisen vuorovaikutuksen ja säännöllisen palautteen keräämisen ansiosta.
Huolehdimme että kirjasto tunnetaan aina vain paremmin opiskelun ja tutkimuksen tukena ja yhteistyökumppanina. Teemme aloitteellista ja aktiivista yhteistyötä tiedekuntien, opettajien, opiskelijoiden, tutkimusryhmien ja tutkijoiden kanssa.
Olemme tärkeä toimija vastuullisen tutkimuksen edistämisessä. Tuemme yliopiston strategian toteutumista.
Jatkamme digitaalisten palveluiden kehittämistä Digivisio 2030 -hengessä. Tehostamme toimintaamme kohdennetulla ja palveluiden tuottamiseen soveltuvalla digitalisoinnilla. Kokeilemme tekoälysovelluksia palveluissamme.
Edellytyksenä on, että käytössämme on edistyneitä ja saumattomasti yli rajapintojen toimivia tietojärjestelmiä. Kehitämme tietojärjestelmiämme yhteistyössä kirjaston omien ja ulkopuolisten asiantuntijoiden kanssa.