Brändimme ydin

Maailmassa on noin 20 000 yliopistoa. Mitä kauemmas Oulusta mennään, sitä tärkeämpää on huolellisesti harkittu strategia sekä vetoava ja selvästi erottuva brändi. Houkutteleva kansainvälinen julkisuuskuva auttaa myös kilpailemaan kotimaisista opiskelijoista, henkilöstöstä, kumppaneista ja rahoituksesta.

Oulun yliopiston strategiassa linjataan yliopiston tieteellinen profiili ja tavoitteet sekä kestävää kehitystä ja monitieteisyyttä vaaliva kulttuuri, joka viittoo tien tulevaisuuteen. Eri maiden yliopistojen viestinnässä on perinteisesti korostunut yliopistojen yleinen, yhteinen missio eivätkä niinkään omat tavoitteet ja vahvuudet. Siksi niiden viestintä voi toisinaan kuulostaa ja näyttää varsin samanlaiselta. Koska Oulun yliopisto on maailmanlaajuisesti verrattain pieni ja syrjäinen, meidän viestintämme on oltava vahvaa, ainutlaatuista ja omaleimaisesti ilmaistua, jotta erotumme joukosta.

Brändiohjeen tavoitteena on määritellä Oulun yliopiston ainutlaatuinen asema yliopistomaailmassa sekä se, miten viestimme tästä asemasta ja mikä on visuaalinen identiteettimme.