Myyntiosaaminen kasvun keskiöön

Myynti on liiketoiminnan ytimessä, ilman sitä ei yritykselle kerry liikevaihtoa eikä kasvu ole mahdollista. Mitä myydään, koska ja kenelle ei ole aina itsestään selvää eivätkä ostajan tarpeet tiedossa. Myyntiosaamisen sisältö ja muotokin ovat muuttuneet, samalla kun globaalit markkinat ovat rakentuneet.
Myyntiosaaminen kasvun keskiöön

Myyntiosaamisen on ajateltu olevan ihmisen ominaispiirre, tarjous- ja tilausprosessien hallintaa, asiakasrekisterien ylläpitoa, hyviä tuotteita ja palveluita ja kaikkea siltä väliltä. Myyntiä harjoitetaan paljon ja tutkitaan jonkin verran, mutta opetetaan vähän ja sanotaan osattavan vielä vähemmän.

Oulun ammattikorkeakoulun, Oulun yliopiston, Oulun seudun ammattiopiston ja BusinessOulun yhteisessä Euroopan sosiaalirahaston rahoittamassa ”Myyntiosaaminen kasvun keskiöön” (Myski) -hankkeessa kehitetään vuosina 2019-2022 myynnin tiedollisia ja taidollisia sekä kokemukseen perustuvia valmiuksia liiketoiminnan kasvua varten.

Myski on Oulun innovaatioallianssin (OIA) Ketterä kaupallistaminen -ekosysteemin yhteinen projekti.

Lisätietoja:

Katta Siltavirta (Oamk), Katta.Siltavirta[at]oamk.fi
Sami Niemelä (OIA), Sami.M.Niemela[at]oamk.fi
Jarmo Lauronen (BusinessOulu), Jarmo.Lauronen[at]businessoulu.com
Antti Rovamo (OSAO), Antti.Rovamo[at]osao.fi
Veikko Seppänen (OY), Veikko.Seppanen[at]oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 12.11.2024