MINEARC Webinaari 2: Kaivostoiminta ja mineraalien prosessointi

Erilaiset mineraalit, erityisesti kriittiset raakamineraalit, ovat ratkaisevan tärkeitä nykyaikaiselle taloudelle ja vihreään energiaan siirtymiselle. Seminaarissa paneudutaan kaivostoimintaan ja mineraalien jalostukseen, ja se on osa MINEARC-hankkeen webinaarisarjaa.
3D print
Oulun yliopisto/Mikko Törmänen

Tapahtuman tiedot

Online via Zoom

Linnanmaa
Muu

Kestävän mineraaliekosysteemin luomiseksi tarvitaan yhteistyötä raaka-aineiden arvoketjun eri vaiheiden välillä, etsinnästä kaivostoimintaan, mineraalien jalostukseen ja kierrätykseen, sekä sosiaalisten- että ympäristövastuunäkökulmien huomioimiseen.

Webinaarissa keskitytään erityisesti kaivostoimintaan ja mineraalien jalostukseen.

Seminaari tuo yhteen alalla toimivia sidosryhmiä teollisuudesta sekä tiede- että teknologiapainotteisista yhteisöistä. Tavoitteena on jakaa tietoa teknologian edistysaskeleista ja käydä keskustelua kaivosteollisuuden haasteista ja mahdollisista ratkaisuista.

Tapahtuman tarkempi ohjelma ja ilmoittautuminen englanninkielisillä sivuillamme.

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä AVANTIS ja EXCEED Horizon Europe -projektien kanssa.

Prof. Zongxian Zhang
Oulu Mining School, Oulun yliopisto