Studia Generalia Seminar- EMJM PROMISE

Ensimmäiset Erasmus Mundus PROMISE -maisteriohjelmasta valmistuvat opiskelijat esittelevät lopputöiden aikana syntyneitä tutkimustuloksiaan.
EMJM PROMISE students
EMJM PROMISE kuvat

Tapahtuman tiedot

Linnanmaa
Muu

Vieraile tapahtumassa

Erasmus Mundus EU -maisteriohjelman puitteissa toimiva, kestäviin mineraaleihin ja metallien prosessointiin keskittynyt PROMISE-projekti (Erasmus Mundus Joint Master in Sustainable Mineral and Metal Processing Engineering) perustettiin, koska vaatimukset mineraalien, metallien ja materiaalien määrälle ja monimuotoisuudelle ovat kasvaneet. Käytämme enenevässä määrin uusiutuvaa energiaa, sähköistä liikkuvuutta, digitaalista viestintää ja muita puhtaan energian teknologioita.

PROMISE-projektin perustanut konsortio koostuu neljästä johtavasta mineraalien käsittelyn ja kaivostekniikan yliopistosta Euroopassa ja Etelä-Amerikassa. Partnereihin kuuluvat Oulu Mining School – Oulun yliopisto, Montauniversität Leoben – Itävalta, Zagrebin yliopisto – Kroatia ja Universidad Tecnica Federico Santa Maria – Chile.

Kumppanit täydentävät ja vahvistavat toisiaan huippuluokan mineraalinkäsittelylaboratorioilla, pilottilaitoksilla, analyysilaitteilla sekä tunnustettujen tutkijoiden ja asiantuntijoiden verkostoilla. Konsortiolla on vahvat siteet prosessiteollisuuteen.

EMJM-PROMISEn vuonna 2022 aloittaneet ensimmäisen kauden opiskelijat esittelevät Studia Generalia -seminaarissa lopputöiden aikana syntyneitä tutkimustuloksiaan.

Tutustu päivän ohjelmaan ja liity online-seminaariin englanninkielisillä sivuillamme

Doc. Dr. Maria Sinche Gonzalez
Oulu Mining School, Oulun yliopisto