Yleisötapahtuma: Pohjois-Suomen Syntymäkohortit – 60 vuotta tutkimusta

Pohjois-Suomen syntymäkohortit – Hyvinvointi- ja terveystutkimusohjelma sekä Väestöterveyden tutkimusyksikkö järjestävät yleisötapahtuman viidennen Paula Rantakallio Symposiumin yhteydessä keskiviikkona 12. kesäkuuta.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Leena Palotie -auditorio, Kontinkankaan kampus, Oulun yliopisto (Aapistie 5A, Oulu)

Sijainti

Kontinkangas

Vieraile tapahtumassa

Tapahtumassa esitellään Pohjois-Suomen syntymäkohorttien 1966 ja 1986 avulla tuotettuja tutkimustuloksia lääketieteen eri aloilta sekä kuullaan tutkimukseen osallistujan kokemuksia. Luentojen jälkeen tarjolla on kahvia ja pullaa, ja yleisöllä on mahdollisuus tavata puhujia sekä keskustella muiden paikallaolijoiden kanssa.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Toivotamme kaikki aiheesta kiinnostuneet lämpimästi tervetulleeksi!

Päivä: keskiviikkona 12.6.2024

Aika: esitykset klo 17.30–19.00 ja kahvitus klo 19.00–20.00

Paikka: Leena Palotie -auditorio, Kontinkankaan kampus, Oulun yliopisto (Aapistie 5 A, Oulu)

Tapahtuma pidetään suomeksi.

Ohjelma:

17.30 Terhi Piltonen, naistentautien professori, Oulun yliopistollinen sairaala: Lisääntymislääketiede ja naisten terveys

17.45 Kirsi Sipilä, hammasprotetiikan ja kliinisen purentafysiologian professori, Oulun yliopisto: Hampaiden ja suun terveys

18.00 Raija Korpelainen, terveysliikunnan professori, Oulun yliopisto ja ODL liikuntaklinikka: Fyysinen aktiivisuus ja terveys

18.15 Leena Ala-Mursula, työterveyden professori, Oulun yliopisto: Työelämä ja terveys

18.30 Minna Ruddock, Pohjois-Suomen syntymäkohorttien tutkimusjohtaja, Oulun yliopisto: Kohortin 1966 tulevan 60-vuotisaineistonkeruun (2026–2027) esittely

18.45 Tuula Kurkisuo, Pohjois-Suomen syntymäkohortin jäsen: Millaista on olla kohorttilainen?

19 – 20 kahvitarjoilu

Tilaisuuden juontaa kliinisen epidemiologian professori Jouko Miettunen Oulun yliopistosta.

Tilaisuutta voi seurata etäyhteydellä osoitteessa https://youtube.com/live/tf1eqEHo8Kg.

Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Viimeksi päivitetty: 12.6.2024