Hae hallinnon opiskelijaedustajaksi UNIC:n Student Boardiin 15.9.2024 mennessä!

Oletko kiinnostunut kansainvälisistä asioista? Haemme edustajaa vuoden mittaiselle kaudelle Eurooppa-yliopisto UNICn Student Boardiin.

Oulun yliopistossa opiskelijoita edustavat opiskelijat, joita kutsutaan hallopedeiksi. Halloped, eli hallinnon opiskelijaedustaja, on opiskelijoiden äänen esiintuoja päätöksenteossa. Oulun yliopistossa hallopedejä on toista sataa, ja he vaikuttavat kaikkialla yliopiston hallinnossa hallituksesta tutkinto-ohjelmatoimikuntiin saakka.

Nyt haemme vuoden mittaiselle kaudelle edustajaa UNIC Student Boardiin. UNIC Student Board koostuu yliopistoallianssin kymmenen yliopiston opiskelijaedustajista, joita on jokaista yliopistoa kohden kaksi. Student Board toimii opiskelijoiden äänenä Eurooppa-yliopistossa. Student Board kokoontuu kahdesti kuussa etänä ja kahdesta neljään kertaa vuodessa paikan päällä. Student Boardin jäsenille maksetaan palkkio 100 €/kk per 11kk. Pestin tehtäviin kuuluu matkustus, jonka yliopisto korvaa.

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallitus nimittää opiskelijaedustajat syyskuussa, ja opiskelijaedustajien kausi alkaa välittömästi päätöksen jälkeen. Hakukelpoisia opiskelijaedustajiksi ovat ne määräajassa hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnäoleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi 15.9.2024 mennessä. Tarvittaessa hakijat voidaan kutsua haastatteluun.

Valitun tulee olla läsnäoleva Oulun yliopiston opiskelija ja OYY:n jäsen edustustehtävässä toimiessaan. Student Boardissa toimiminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta. Hyvä englanninkielinen osaaminen katsotaan eduksi. Valinnassa noudatetaan Ylioppilaskunnan johtosääntöjä ja lakia naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta 609/1986.

Kerro hakemuksessasi pääaineesi, opintojesi vaihe sekä mahdollinen valintaan vaikuttava kokemus. Kuvaile hakemuksessa omia tavoitteitasi ja motivaatiotasi edustustehtävään. Jätä hakemuksesi viimeistään 15.9.2024 tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/74C8FEC3669DC01B

Lisää tietoa UNICista löytyy Oulun yliopiston nettisivuilta. Student Boardin toiminnasta voit kysyä yhteisöasiantuntijaltamme Viljami Viinikalta (viljami.viinikka(a)oyy.fi)

Viimeksi päivitetty: 27.8.2024