Hakijan päivä tuo tuhansia nuoria Linnanmaalle 1.–2.11. – ravintoloissa ja Väylällä odotettavissa ruuhkaa

Oulun yliopisto ja Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk) järjestävät Linnanmaalla 1.–2.11.2023 Hakijan päivä -tapahtuman, jossa esitellään niiden laajaa koulutustarjontaa nuorille lukioista ja ammattiopistoista. Tapahtuman ensimmäisenä päivänä mukaan on tulossa noin 3 000 ja toisena päivänä noin 2 800 nuorta pääasiassa pohjoisesta mutta myös muualta Suomesta.

Tapahtumapäivinä on odotettavissa ruuhkaa erityisesti ravintoloissa sekä Väylän varrella, jossa sijaitsevat tapahtuman esittelypisteet.

Oulun yliopistosta Hakijan päivässä esitellään kaikki yli 40 kandidaattiohjelmaa ja osa maisteriohjelmista kahdeksasta tiedekunnasta. Mukana on koulutusasiantuntijoita ja opiskelijoita vastaamassa osallistujien kysymyksiin. Myös avoin yliopisto esittäytyy. Se tarjoaa avoimen väylän mahdollisuutena päästä yliopisto-opintoihin.

Tapahtuma on nimellä Oulun korkeakoulupäivä järjestetty kahtena edellisenä vuonna Ouluhallissa. Sitä ennen yliopisto järjesti pitkään Abipäiviä Linnanmaan kampuksella ja Oamk Avoimet ovet -tapahtumaa kampuksillaan. Tapahtumat ovat aina olleet suosittuja.

”Tapahtuma tekee nyt kävijöiden toiveesta paluun Linnanmaalle ja järjestetään ensimmäistä kertaa yliopiston ja ammattikorkeakoulun omissa yhteisissä tiloissa. Kävijäpalautteen perusteella opinto-ohjaajat ja osallistujat haluavat nähdä ja kokea aidon kampusympäristön”, kertoo markkinointisuunnittelija Elisa Härkönen Oulun yliopistosta.

Lue lisää tapahtumasivulta

Viimeksi päivitetty: 30.10.2023