Haku rehtoriksi aukeaa – tilaisuus yliopistoyhteisölle 22.8.

Oulun yliopiston hallitus on kokouksessaan 28.5.2024 päättänyt yliopiston rehtorin tehtävänkuvauksesta kaudelle 2025–2029 sekä valintamenettelystä ja yliopistoyhteisön osallistamisesta.

Haku avautuu kesäkuun alussa ja päättyy heinäkuun lopulla. Valintaprosessi etenee vaiheittain siten, että hallitus tekee valintapäätöksen arviolta syys-lokakuussa.

Koko yliopistoyhteisölle järjestetään torstaina 22.8.2024 tilaisuus, jossa yhteisö voi tutustua kärkihakijoihin ja heidän näkemyksiinsä. Varaa päivä jo kalenteriisi! Tarkemmat tiedot tapahtumasta ilmoitetaan elokuun alkupuolella.

Samana päivänä yliopistokollegio ja ylioppilaskunnan hallitus tapaavat hakijat ja pääsevät esittämään heille kysymyksiä. Hallitus pyytää yliopistokollegiota ja ylioppilaskunnan hallitusta toimittamaan kirjallisen arvionsa kärkihakijoista ja heidän vahvuuksistaan suhteessa asetettuihin kriteereihin.

Kokouksessaan hallitus hyväksyi Oulun yliopiston eettiset periaatteet eli Code of Conductin. Lue lisää

Hallitus päätti haastatella teknillisen tiedekunnan dekaanin tehtävään professori Jukka Kömiä ja professori Antti Niemeä ja tehdä valintapäätöksen haastattelujen jälkeen.

Hallitus päätti käynnistää lääketieteellisen tiedekunnan tutkimusdekaanin haun. Tutkimusdekaanin kausi alkaa 1.9.2024 tai mahdollisimman pian tämän jälkeen ja on neljän vuoden mittainen.

Lisäksi hallitus

• keskusteli johtosäännön pykälistä 10 ja 11 (rehtori ja vararehtori) ja päätti olla tekemättä muutoksia niihin
  • hyväksyi rehtorin valintaa valmistelevan valiokunnan ja talousvaliokunnan työjärjestykset
  • päätti, että yliopisto merkitsee Nordea SIF Global Private Equity Fund -rahastoa sijoitussalkkuunsa 4 miljoonan euron arvosta
  • päätti käsitellä opetuksen palvelukeskuksen ja oppimisen palvelukeskuksen perustamista syyskuun kokouksessaan
  • kuuli rehtorin katsauksen
  • kuuli talousvaliokunnan raportoinnin ja talousjohtajan katsauksen.

Varsinaisen kokouksen lisäksi hallituksella oli lounastapaaminen ylioppilaskunnan edustajien kanssa.

Viimeksi päivitetty: 28.5.2024