Ilmoittaudu oulu.fi-verkkopalvelun käytettävyystutkimukseen ja auta meitä kehittämään viestintäämme opiskelijoille

Opiskelijan sivusto oulu.fi-verkkopalvelussa kokoaa opiskelijoiden ohjeet, uutiset ja tapahtumat. Keräämme nyt opiskelijoilta tietoa ja ideoita sivuston kehittämisen tueksi käytettävyystutkimuksella ja haastattelemalla palvelun käyttäjiä. Auta meitä parantamaan viestintäämme opiskelijoille ja ilmoittaudu mukaan!

Käytettävyystutkimus tehdään torstaina 28.9.2023 Oulun yliopiston kampuksella. Voit osallistua yhteen paritutkimukseen, jonka kesto on 30–60 minuuttia. Tarkemmat aikataulut sovimme ilmoittautuneiden kanssa, mutta pyrimme järjestämään käytettävyystutkimuksen aamupäivällä. Kiitokseksi saat kahvilipun kampusravintolaan. Ilmoittaudu käytettävyystutkimukseen verkkolomakkeella viimeistään tiistaina 26.9.2023.

Lisäksi suoritamme kampuksella lyhyempiä, noin 15 minuutin minihaastatteluita, joihin voit osallistua vain saapumalla Tellukseen torstaina 28.9.2023 klo 13–16 välillä. Kiitokseksi saat yliopiston heijastimen.

Selvitimme opiskelijoidemme kokemuksia ja toiveita yliopiston viestinnästä alkuvuodesta 2023. Osa vastaajista koki, että oulu.fi-verkkopalvelusta on vaikea löytää haluamaansa tietoa tai tiedot on vaikeasti esitetty. Käyttäjätutkimuksella selvitetään nyt, miten tiedot voitaisiin esittää jatkossa siten, että sivusto palvelisi jatkossa paremmin opiskelijoiden tarpeita.

Oulun yliopisto toteuttaa käytettävyystutkimuksen ja haastattelun yhteistyössä digitaalisten palveluiden kehittämiskumppani Exoven kanssa.

Tiedustelut: viestinta@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 25.9.2023