Koulutuksen lähipalveluiden nimi muuttuu tiedekunnan opintopalveluiksi – muutoksia palvelupisteissä

Koulutuksen lähipalvelut siirtyivät 1.8.2024 alkaen koulutuspalveluista osaksi tiedekuntia. Jatkossa palveluista käytetään suomeksi nimeä tiedekunnan opintopalvelut ja englanniksi Faculty Study Services.

Tiedekuntasi opintopalveluihin voit olla yhteydessä, kun kaipaat tietoa tai ohjausta tutkinto-ohjelmaasi tai opintoihisi liittyvissä kysymyksissä, kuten yliopistoon ilmoittautuminen, opiskeluoikeusasiat, opintoneuvonta, HOPS ja osaamisen tunnustaminen.

Tiedekuntasi opintopalvelut tavoitat edelleen vanhan palveluosoitteen kautta. Kontinkankaalla palvelupiste säilyy tutussa paikassa. Linnanmaalla Kompassi-palvelupisteessä ei ole enää kaikille opiskelijoille yhteisiä palveluaikoja, vaan tiedot tiedekuntien palvelupisteistä ja niiden aukioloajoista voi tarkistaa oulu.fi-palvelusta tiedekunnan opintopalvelujen sivulta.

Yliopisto tarjoaa myös muuta tukea opiskeluun, hyvinvointiin ja urasuunnitteluun liittyen.

• Omaopettaja on ensisijainen ohjaajasi Oulun yliopistossa. Omaopettaja auttaa sinua suunnittelemaan opintojasi ja muokkaamaan HOPSiasi. Voit olla omaopettajan kanssa yhteydessä missä opintojen vaiheessa tahansa, kun tarvitset apua opintojesi suunnittelussa.
  • Ohjauspalvelut tarjoavat yksilö- ja ryhmämuotoista ohjausta esimerkiksi opiskelutaitoihin, jaksamiseen ja stressiin sekä jännittämiseen liittyvissä asioissa. Ohjausta antavat niin koulutuspalvelujen asiantuntijat kuin yliopiston opintopsykologit.
  • Career Centren asiantuntijat sekä uraohjaajat tukevat uran ja opintopolun pohdintaan liittyvissä asioissa sekä ohjaavat työ- ja harjoittelupaikkojen hakemisessa opintojesi joka vaiheessa.

YTHS:n puoleen voi kääntyä terveysasioissa. Oulun yliopiston ylioppilaskunta on opiskelijoiden edunvalvoja ja sen piirissä toimii erilaisia aine- ja harrastejärjestöjä.

Lue lisää opiskelun tukipalveluista

Viimeksi päivitetty: 30.8.2024