Kvantum-instituutin johtaja Seppo Vainio vierailee Harvardin yliopistossa

Seppo Vainio, Oulun yliopiston Kvantum-instituutin johtaja, on parhaillaan vierailulla Harvardin yliopistossa Bostonissa, Yhdysvalloissa. Hän osallistuu Gordon EV -konferenssiin, joka on arvostettu tapahtuma kooten yhteen tutkijoita ja teollisuuden johtajia solunulkoisten vesikkelien alalta.

Vainio esittelee kokouksessa uusimpia tuloksiaan solunulkoisten vesikkelien kehittämisestä ja soveltamisesta. Hänen tutkimuksensa keskittyy selvittämään nanotason biologisen viestinnän tehtäviä, toimintaa ja potentiaalia erilaisissa biologisissa prosesseissa ja sairauksissa.

Osallistumisen lisäksi Vainio hyödyntää tilaisuutta verkostoitua muiden tutkijoiden ja instituuttien kanssa Bostonin alueella, joka on tunnettu innovaatioistaan ja huippuosaamisestaan tieteen ja teknologian alalla. Hän on erityisen kiinnostunut yhteistyöstä kestävän kehityksen instituuttien kanssa, jotka jakavat hänen visionsa terveellisemmän ja älykkäämmän tulevaisuuden luomisesta elämäntieteiden tutkimuksella.

Vainion vierailu Harvardin yliopistossa on osa hänen pyrkimyksiään edistää Kvantum-instituuttia maailmanluokan monitieteisenä tutkimuskeskuksena ympäristötutkimuksen ja informaatioteknologian alalla. Hän toivoo luovansa pitkäaikaisia kumppanuuksia ja vaihto-ohjelmia johtavien laitosten kanssa Yhdysvalloissa ja muualla.

"Olen hyvin otettu ja innoissani siitä, että olen täällä Harvardin yliopistossa ja osallistun Gordon EV -konferenssiin. Tämä on loistava tilaisuus esitellä tutkimustamme Kvantum-instituutissa ja oppia parhailta alalla. Uskon, että yhdessä työskentelemällä voimme vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan ja ympäristöön nanobiologisten prosessien tieteellisen ymmärryksen ja innovatiivisten ratkaisujen avulla", Vainio sanoo.

Viimeksi päivitetty: 9.8.2024