Maskisuositus yliopiston tiloissa kevenee

Oulun yliopisto keventää suu-nenäsuojaimen käyttösuositusta ja kasvomaskin käyttö ei ole enää välttämätöntä yliopiston tiloissa. Yliopiston suositus perustuu Pohjois-Pohjanmaan alueellisen koordinaatioryhmän ja Oulun kaupungin päätöksiin.

Ohjeiden lievennyksen taustalla on Pohjois-Pohjanmaan paluu koronaepidemian perustasolle alueellisen koordinaatioryhmän 21.9.2021 tekemällä päätöksellä. Yliopiston normaali toiminta luokitellaan pääosin vähäisen riskin tilanteeksi.

Kampuksille ei saa tulla sairaana tai epäiltäessä koronavirustartuntaa. Jokaisen vastuullinen toiminta myös vapaa-ajalla edistää yliopiston arjen sujumista mahdollisimman turvallisesti ja häiriöttömästi.

Oulun yliopisto kannustaa kaikkia työntekijöitään ja opiskelijoitaan ottamaan koronarokotteet. Lisätietoa rokotuksista saa esimerkiksi oman kunnan verkkosivuilta, Oulussa osoitteesta www.ouka.fi/koronarokotukset.

Yliopiston koronaohjeet

Lisätietoja uusista alueellisista linjauksista:

Pohjois-Pohjanmaan alueellisen koordinaatioryhmän tiedote 21.9.2021

Oulun kaupungin tiedote 22.9.2021