Ohjauspalveluiden tarjoamat ryhmät

Voit osallistua ohjauspalveluiden ryhmiin ja työpajoihin, jos olet Oulun yliopiston tai Oulun ammattikorkeakoulun opiskelija. Ryhmiin on tervetulleita sekä ensimmäisen vuoden opiskelijat että loppuvaiheen opiskelijat . Saat tilaisuuden tavata muiden tutkinto-ohjelmien ja koulutusten opiskelijoita, jotka ovat samassa elämäntilanteessa kuin sinä. Vetäjät ovat ohjauspalveluiden työntekijöitä.

Study together (ei vaadi ilmoittautumista)

• Kaipaatko opiskeluseuraa ja kampuksella olemista? Tule mukaan opiskelemaan yhdessä sekä kokeilemaan, miltä Pomodoron eli ajastimen kanssa työskentely tuntuu. Ryhmän tapaamisissa jokainen edistää omia opintojaan valitsemallaan tavalla, esimerkiksi erilaiset kirjoitustyöt tai tenttiin lukeminen. Voit tulla mukaan tapaamisiin ilmoittautumatta. Kaikki tapaamiseen tulevat opiskelijat pyritään ottamaan vastaan, mutta huomaathan että jollain kerralla ryhmätila voi täyttyä. Tarvitset mukaan tapaamiseen oman edistettävän työsi.
  • Syksyn tapaamisajat: 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., 8.10., 15.10., 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11., 3.12. ja 10.12.2024. Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12.00-14.00, halutessasi voit jäädä tilaan opiskelemaan klo 15.00 saakka. Tila: Timjami, Julinian Garden, Linnanmaan kampus (huom! 19.11. ja 10.12. tilana Meirami, Julinian Garden).
  • Ryhmän vetäjinä toimivat ohjauspalveluiden työntekijät.

VENE - Vertaistukitoimintaa neuromoninaisille opiskelijoille

• Ryhmä on suunnattu opiskelijoille, joilla on tai jotka epäilevät itsellään jotakin neuromoninaisuuden kirjoon kuuluvaa piirteistöä (esim. autisminkirjon piirteet, ADHD tai sen piirteet tms.). Toimintaan osallistumiseen ei tarvita diagnoosia. Haasteiden kokeminen riittää.
  • Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko alkaen 18.9. klo 12.15–14.15. Linnanmaan kampuksella. Ryhmään ilmoittaudutaan joka kerralle erikseen. Voit osallistua yhdelle kerralle tai vaikka kaikille. Ryhmään otetaan jokaiselle kerralle 12 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen avautuu aina kaksi viikkoa ennen seuraavaa ryhmäkertaa, mutta ensimmäiselle kerralle ilmoittautuminen on jo auki. Ilmoittaudu täältä mukaan ryhmäkerroille.
  • Ryhmän vetäjät: neuropsykiatrinen valmentaja Katja Holtinkoski-Perttula ja opintopsykologi Hanna-Liisa Kärsämä.

Kohti esiintymistä

• Jännittävätkö esitelmät, puheet ja ryhmätilanteet, joissa pitää olla esillä? Neljä kertaa kokoontuva ryhmä on suunnattu esiintymis- ja viestintätilanteita jännittäville opiskelijoille. Osallistujille tarjotaan vapaavalintaisena opintopsykologin/psykologiharjoittelijan yksilötapaaminen ennen ryhmää.
  • Ryhmä kokoontuu torstaisin 26.9., 3.10., 10.10. ja 17.10. klo 12-14 Linnanmaan kampuksella (KK238). Varmistathan, että pääset osallistumaan kaikille kerroille ennen ilmoittautumista. Ryhmään otetaan maksimissaan 9 opiskelijaa. Ilmoittautuminen on auki ja päättyy 19.9. tai kun ryhmä on täynnä. Ilmoittaudu lähettämällä sähköposti osoitteeseen kersti.lantto@oulu.fi. Kerro viestissä oma tutkinto-ohjelmasi ja aloitusvuosi. Kerro myös, haluatko varata ajan yksilökäynnille.
  • Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Kersti Lantto ja opintopsykologiharjoittelija Marja Filatova.

Monialainen opinnäytetyöryhmä

• Jumittaako opinnäytetyösi? Tarvitsetko vinkkejä opinnäytetyön edistämiseen? Kaipaatko vertaistukea? Älä puurra yksin, hae monialaiseen ryhmään! Edellytyksenä on, että sinulla on opinnäytetyöllesi nimetty ohjaaja tutkinto-ohjelmassasi ja olet jo aloittanut opinnäytetyön tekemisen. Lisäksi sinun tulee sitoutua ryhmän kokoontumisiin ja yhdessä sovittuihin pelisääntöihin. Ryhmän tarkoitus on tukea opinnäytetyöprosessia, ei puuttua lopputöiden tieteellisiin sisältöihin.
  • Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin klo 10-12: 2.10., 9.10., 16.10., 30.10., 6.11. (työskentelypaja), 13.11., 20.11. (työskentelypaja), 27.11. ja 11.12. Hae ryhmään 25.9. klo 15 mennessä lähettämällä sähköposti osoitteeseen tiina.kemppainen@oulu.fi. Kerro viestissä oma tutkinto-ohjelmasi, aloitusvuosi sekä op-määrä. Kerro myös, miksi ryhmä olisi sinulle hyödyllinen.
  • Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Tuomas Lukkari ja opinto-ohjaaja Tiina Kemppainen.

Opiskelutaitoryhmä ADHD-diagnoosin saaneille opiskelijoille

• Onko sinulla todettu ADHD ja kaipaat apua opiskelujen edistämiseen? Ryhmässä käsitellään mm. ajanhallintaa, aloittamisen vaikeutta ja vireystilan säätelyä. Ryhmään valitaan 12 osallistujaa hakemusten perusteella.
  • Ryhmä kokoontuu seitsemän kertaa tiistaisin klo 12.15-14.15: 1.10., 8.10., 15.10., 29.10., 5.11., 12.11. ja 19.11.2024 Linnanmaan kampuksella (KK238). Ilmoittautuminen syksyn ryhmään aukeaa syyskuun aikana.
  • Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Pauliina Junnikkala ja neuropsykiatrinen valmentaja Katja Holtinkoski-Perttula.

Höllää otetta

• Vaaditko itseltäsi paljon? Tuntuuko siltä, ettei mikään ole ikinä riittävää? Ryhmä keskittyy haitallisen perfektionismin sekä vaativuuden kanssa pärjäämiseen etenkin opintojen näkökulmasta. Ryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä omaa vaativuutta kohtaan ja harjoitella joustavampaa suhtautumista opiskeluun.
  • Ryhmä kokoontuu kuusi kertaa keskiviikkoisin klo 12.30-14.30: 30.10., 6.11, 13.11, 20.11, 27.11 ja 4.12. Tila: Kasvitieteellinen puutarha. Käyntiosoite on Kaitoväylä 5. Ilmoittautuminen ryhmään avautuu myöhemmin syksyllä.
  • Ryhmän vetäjät: opintopsykologit Pauliina Junnikkala ja Kersti Lantto
Viimeksi päivitetty: 22.8.2024