Osallistu tuotekehityskilpailuun – voittajajoukkue pääsee esittelemään ideaa Tokioon heinäkuussa

Kiinnostaako sinua päästä ideoimaan ja kokeilemaan tulevaisuuden tuotteita ja palveluita? Haluatko saada kokemusta tuotekehityksestä ja luoda samalla verkostoja potentiaalisiin tulevaisuuden työnantajiin ja kollegoihin? Toivotko saavasi kokemusta kansainvälisestä ja monialaisesta työskentelystä?

Oulun yliopisto järjestää yhdessä Shimizu Corporationin kanssa Shimizu Innovation Contest -kilpailun, jossa ideoidaan uusia ratkaisuja ihmiskunnan tarpeisiin. Ideakilpailun voittajat pääsevät esittelemään ideaansa Shimizu Innovation Centerin avajaisiin Japanin Tokioon heinäkuussa 2023. Matkasta ei aiheudu opiskelijoille kustannuksia.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Oulun yliopiston tutkinto-opiskelijat ja jatko-opiskelijat alasta riippumatta.

Mitä ideoidaan?

Kilpailun ideoilla haetaan innovatiivisia ratkaisuja rakentamisen, työnteon ja asumisen tarpeisiin. Ideat eivät tarvitse rajoittua maapallolle, vaan kilpailussa haetaan myös kauas tulevaisuuteen ja ihmiskunnan tarpeisiin liittyviä innovaatioita.

Kilpailun eteneminen

Kilpailun aloitusinfo järjestetään maanantaina 9. tammikuuta 2023 klo 11 Linnanmaan kampuksella Tellus Backstagella. Aloitusinfoon voi tulla mukaan, vaikka ei ole vielä varma osallistumisesta.

Kilpailu alkaa tammikuun 11. päivä ja etenee kolmessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa kilpailutiimit rakentavat konsepteja, joista noin puolet etenee kilpailun toiseen vaiheeseen. Toinen vaihe keskittyy kehittämään konsepteja kohti tuotedemoa rakentamalla konsepteista prototyyppejä ja testaamalla protoja käyttäjillä, asiakkailla ja asiantuntijoilla. Kolmannessa vaiheessa Shimizu Corporationin avulla valitaan 1–3 tuotedemoa ja tiimiä, jotka valmistautuvat esittelemään lopullisen tuotedemonsa Tokiossa heinäkuussa 2023.

Tuotekehityksen opintojaksolta tukea ideointiin

Ideakilpailuun osallistumisen lisäksi opiskelijat voivat osallistua tuotekehityksen opintojaksolle, jonka aikana työstetään omaa ideaa. Osallistumalla International cross-disciplinary product development project (TI00AH12) -opintojaksolle ideointikilpailun aikana opiskelija voi saada kymmenen opintopistettä. Kurssilla järjestetään tapaamisia viikoittain ja ideaa työstetään omissa monitieteisissä ryhmissä. Kurssi alkaa 11. tammikuuta 2023.

Lisätietoja:

International cross-disciplinary product development project (TI00AH12) -opintojakso Pepissä

Työelämäprofessori Kari-Pekka Heikkinen, kari-pekka.heikkinen@oulu.fi, +358294487212

Viimeksi päivitetty: 2.1.2023