Oulun yliopisto nousi myös Times Higher Education -yliopistovertailussa

Oulun yliopisto on noussut sijavälille 251-300 maailman parhaita yliopistoja vertailevassa Times Higher Education -rankingissa. Viime vuonna sijoitus oli 301-350. Oulun yliopiston sijoitus nousi myös aiemmin tänä vuonna julkaistuilla Shanghain ARWU -rankinglistalla sekä QS World Universities -yliopistovertailussa.

Times Higher Education -yliopistovertailussa Oulun yliopiston arviointipisteet nousivat koulutusta lukuun ottamatta kaikissa muissa arvioiduissa pääluokissa; tutkimuksessa, viittauksissa, kansainvälisyydessä ja yrityksiltä saatavassa tutkimusrahoituksessa.

Tänä vuonna THE -vertailussa oli mukana yli 1600 yliopistoa lähes 100 maasta. Oulun yliopisto ylsi niiden joukossa ylimpään neljännekseen kolmessa arviointipääluokassa (tutkimus, viittaukset ja yrityksiltä saatava tutkimusrahoitus). Yliopiston paras pääluokka oli edelleen tutkimus, jossa sijoitus oli 289.

Times Higher Education World University Rankings 2022 (2021)

Viimeksi päivitetty: 2.9.2021