Pysäköinti Oulun yliopiston autopaikka-alueilla

Pysäköinnin perusperiaatteita:
pysäköi alueelle, jolle sinulla on lupa pysäköidä
pysäköi lupa-alueella vain merkityille paikoille
pysäköi ajoneuvolla, jonka rekisterinumerotieto on eParking-järjestelmässä aktiivisena

Linnanmaan itäpuoli autopaikat
Perusperiaatteita pysäköinnissä Linnanmaan ja Kontinkankaan kampuksilla

Pysäköinti on sallittua vain sille autopaikka-alueelle, jolle pysäköijä on lunastanut pysäköintioikeuden tai rekisteröitynyt pysäköintialueen käyttäjäksi.

Pysäköintialueilla pysäköinti on sallittua vain merkityille autopaikoille. Pysäköintialueiden laidoille pysäköinti on kiellettyä ellei sitä ole pysäköintimerkeillä erikseen sallittu. Pysäköintialueiden laidoille tai muualle kuin merkityille pysäköintipaikoille pysäköinti vaikeuttaa pysäköintialueilla liikkumista, aiheuttaa vaaratilanteita ja haittaa alueiden kunnossapitoa. Pysäköintialueiden tuloväylille on asennettu kesän aikana pysäköinnin lisäkyltit "Pysäköinti sallittu vain merkityillä paikoilla".

Pysäköinninvalvonta yliopiston kampusalueilla seuraa kolmea asiaa:

1. pysäköintiin käytetyn auton rekisterinumero on merkitty eParking-järjestelmään
  2. pysäköinti tapahtuu oikealle lupa-alueelle
  3. pysäköinti tapahtuu merkityille autopaikoille