Rehtoriehdokkaat esittäytyivät yliopistoyhteisölle – hallitus päätti kutsua kaikki kolme hakijaa johtajuusarviointiin

Oulun yliopiston hallitus haastatteli rehtorin tehtävään kolmea ehdokasta Mika Hannulaa, Helka-Liisa Hentilää ja Arto Maanista torstaina 22.8. ja päätti kutsua kaikki kolme johtajuusarviointiin.
Rehtoriehdokkaat Mika Hannula, Helka-Liisa Hentilä ja Arto Maaninen istuvat studiolla nojatuoleissa ja katsovat kameraan.

Haastattelujen jälkeen rehtoriehdokkaat esittäytyivät yliopistoyhteisölle verkkolähetyksessä. Hakijat aloittivat omilla esittelypuheenvuoroillaan, keskustelivat heille esitetyistä kysymyksistä sekä loppupuheenvuoroissaan perustelivat, miksi olisivat hyvä valinta Oulun yliopiston seuraavaksi rehtoriksi. Yliopistoyhteisö oli lähettänyt ennakkoon rehtoriehdokkaille noin 500 kysymystä, joita hyödynnettiin sekä lähetyksessä että toimitettiin hakijoille puheenvuoroihin valmistautumista varten.

Keskustelun teemat liittyivät Oulun yliopiston tutkimuksen korkean kansainvälisen laadun edistämiseen, koulutuksen laadun sekä tavoiteajassa suoritettujen tutkintojen määrän kasvattamiseen sekä yliopiston suurimpiin strategisiin haasteisiin ja niiden ratkaisukeinoihin. Tilaisuuden tallenne on yliopistoyhteisön katsottavissa 29.8. saakka.

Yksilöhaastattelujen ja verkkolähetyksen lisäksi rehtorikandidaatit tapasivat yhteisessä tilaisuudessa yliopiston hallituksen, yliopistokollegion ja ylioppilaskunnan hallituksen. Tilaisuuden keskusteluteemat ja kysymykset perustuivat toimielinten ehdottamiin aiheisiin. Yliopistokollegiolla ja ylioppilaskunnan hallituksella on mahdollisuus antaa hakijoista näkemyksensä yliopiston hallituksen päätöksenteon tueksi.

Yliopiston hallitus valitsee rehtorin 1.1.2025 alkavalle viisivuotiselle toimikaudelle syksyn aikana.

Katso myös:

Oulun yliopiston hallitus haastattelee kolme hakijaa rehtorin tehtävään

Viimeksi päivitetty: 23.8.2024