Tarjolla laajasti monitieteisiä kestävän kehityksen opintoja kaikille opiskelijoille

Kaikille Oulun ylipiston opiskelijoille on nyt tarjolla laajasti kestävän kehityksen opintoja. Kursseilla pääset tutustumaan kestävyyden eri ulottuvuuksiin monitieteisesti ja valitsemaan opintoja yli tiedekuntarajojen. Kestävän kehityksen opinnoilla yliopisto kannustaa opiskelijoita kestävyyden edistämiseen ja monitieteiseen ajatteluun.
Student group on the beach recognizing plants.

Kestävän kehityksen opinnot löytyvät Pepin opinto-oppaasta kunkin tiedekunnan alta kohdasta ”Sivuainetarjonta ja muut opintokokonaisuudet” otsikolla ”Kestävä kehitys”. Kurssit on jaoteltu johdantoon ja kestävyyden eri ulottuvuuksiin. Mukana on sekä suomen- että englanninkielisiä opintojaksoja. Voit valita kursseja opintotaustastasi riippumatta, eli suurimmalle osalle kursseista ei ole erityisiä esitietovaatimuksia.

Kestävän kehityksen opintoihin voit tutustua lisää myös Kestävän kehityksen viikolla. Kestävän kehityksen opinnot -ständi löytyy Linnanmaan Telluksesta tiistaina 12.10.2021 klo 12–14.

Syksystä 2022 alkaen opiskelijoille tarjotaan tiedekuntien yhteistyönä kestävän kehityksen sivuainetta (25 op) ja johdantokurssi kestävään kehitykseen (5 op).

Viimeksi päivitetty: 28.9.2021