Tule innovoimaan ratkaisuja kestävien ja hyvinvoivien kaupunkien puolesta - innovaatiokilpailun pääpalkintona 1000 €

Kilpailussa parhaalle työlle jaettava palkintosumma on 1 000 €. Kilpailuun osallistumisesta on mahdollista saada 5 opintopistettä. Ilmoittaudu mukaan 12.4.2024 mennessä!

Järjestämme monialaisen opiskelijakilpailun Oulun yliopiston, UNIC:in ja ammattikorkeakoulun tutkinto-opiskelijoille (kandi-, maisteri- tai jatkotutkintotaso) ajalla 18.4.- 18.6.2024. Kilpailussa tutkitaan kaupunkien kestävyyttä ja terveyttä tukevia ratkaisuja luontopohjaisten ratkaisujen kautta. Kyseessä on innovaatiokilpailu, jossa tuotettavat kilpailuehdotukset voivat olla joko konkreettisia kaupunkiympäristöön kohdentuvia suunnitelmia, interventioita, tai esimerkiksi toimintamalleja. Kilpailuehdotukset voivat olla myös palveluinnovaatioita, suunnittelua tukevia työkaluja tai arviointityökaluja.

Kilpailussa haettavien ratkaisujen tulee pohjautua tutkittuun tietoon luonnon ja rakennetun ympäristön terveys- ja hyvinvointivaikutuksista. Osallistujat saavat käyttöönsä tutkijoiden tuottaman tiiviin taustamateriaalin, jonka hyödyntäminen ideoissa ja ratkaisuissa on keskeinen arvosteluperuste. Arvosteluperusteita ovat myös ratkaisun innovatiivisuus, vaikuttavuus, toteutettavuus sekä skaalattavuus.

Kilpailun järjestäjänä toimii Oulun yliopiston arkkitehtuurin yksikön johtama Vastustuskykyinen kaupunki: Kaupunkisuunnittelu pandemioiden ennaltaehkäisyn välineenä (RECIPE) -hanke.

Kilpailun kick-off järjestetään Linnanmaalla Telluksessa 18.4. klo 15-19, ja järjestämme myös virtuaalisesti asiantuntijoiden sparrausta kilpailun puolivälissä, torstaina 16.5. klo 13-15:00.

Kilpailuehdotukset palautetaan 18.6. ja niiden arviointi tapahtuu alkusyksyllä elokuun ja syyskuun aikana. Tulosten julkistaminen ja palkintojenjako pidetään 8.10. klo 13-15 RECIPE Rotunda verkkoseminaarissa.

Kilpailuinfo löytyy RECIPE-hankkeen verkkosivuilta

Ilmoittaudu mukaan verkkolomakkeella 12.4. mennessä