Tutkijat vastaavat ajankohtaisiin kysymyksiin uudessa tiedevideosarjassa

Uudessa tiedevideosarjassamme kymmenen tutkijaamme eri aloilta kertovat, mitä ajankohtaista heidän tutkimuksessaan on juuri nyt meneillään.
Juho Karjalainen haastattelee tutkija Eve Hyrkästä studio Klipissä.
Tutkijatohtori Eve Hyrkäs kertoi lihavuuden historiasta Juho Karjalaisen haastattelussa. Jakso nähdään myöhemmin syksyllä.

Uniikkia Oulusta – asiantuntija vastaa -sarjassa tutkijat vastaavat yleistajuisesti monia askarruttaviin kysymyksiin. Aiheet käsittelevät muun muassa lihavuuden historiaa, vaihdevuosia, matkailun vaikutuksia, vesiresursseja ja ilman kuljettajaa kulkevia autoja. Jaksojen kesto on alle 10 minuuttia.

Sarjan jaksot ovat katsottavissa Oulun yliopiston YouTube-kanavalla ja yliopiston sosiaalisen median tileillä. Ensimmäinen jakso on julkaistu, ja siinä tutkijatohtori Kaisa Lehosmaa ja väitöskirjatutkija Petteri Kiilunen kertovat mustikkakadosta. Muut yhdeksän jaksoa julkaistaan syksyn aikana.

Sarjan ruutukasvona esiintyy Juho Karjalainen. Jaksot on kuvattu Studio Klipissä Linnanmaalla.

Myös Uniikkia Oulusta -sarjan ensimmäisen kauden jaksot ovat katsottavissa yliopiston YouTube-kanavalla.

Viimeksi päivitetty: 23.8.2024