Uusiksi hallitusjäseniksi yli sata ehdotusta

Oulun yliopiston hallitukseen valitaan uusia yliopistoyhteisöön kuulumattomia jäseniä vuoden 2023 aikana.

Oulun yliopiston hallituksen neljän ulkopuolisen jäsenen toimikaudet päättyvät viimeistään vuoden 2023 lopussa. Kollegio nimittää uudet yliopistoyhteisön ulkopuoliset jäsenet 31.12.2025 päättyvälle toimikaudelle.

Yliopistokollegio pyysi yliopistoyhteisöä ehdottamaan hallitukseen yliopistoyhteisön ulkopuolisia jäseniä eli henkilöitä, jotka eivät ole yliopiston henkilökuntaa tai opiskelijoita. Kysely oli avoinna 26.2. asti. Ehdotuksia saatiin yhteensä 107 kappaletta.

Kollegion puheenjohtaja Helka-Liisa Hentilä toteaa:

”Kiitos yliopistoyhteisölle korkeatasoisista ja monipuolisista ehdotuksista. Kollegio hyödyntää niitä valintaa tehdessään.”

Kollegio haastattelee kevään aikana kärkiehdokkaita ennen valintapäätösten tekemistä.

Viimeksi päivitetty: 6.3.2023