Vanhaa autentikointitapaa käyttävät sovellukset lopettavat toimimasta

Yliopisto on siirtynyt käyttämään Microsoftin suosittelemaa modernia Azure-autentikointia, johon kuuluu myös MFA-varmennus. Vanhempi Legacy-autentikointi on turvaton, koska siinä kirjaudutaan pelkästään käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Legacy-autentikointi poistetaan käytöstä 8.6.2022.

Legacy-autentikointitapa on tähän asti ollut sallittu vain kampuksen sisäverkossa ja VPN-yhteydessä. Sen estäminen koskee siis vain pientä osaa henkilökunnasta ja opiskelijoista, ja ilmenee lähinnä mobiili-, macOS- ja Linux-laitteissa sekä omissa PC-laitteissa, joissa voi olla käytössä yhteensopimaton asiakasohjelma ja/tai perinteinen sähköpostiprotokolla (IMAP, POP), joka ei tue MFA:ta. Nämä sovellukset eivät toimi kesäkuun 8. päivästä lähtien.

Mikäli ongelmia ilmenee, ole yhteydessä Campus ICT-tukipalveluun, yhteystiedot: ict.oulu.fi | ICT-palveluiden IT-ohjesivusto.

Viimeksi päivitetty: 2.6.2022