Voit nyt lainata kajakin ja osallistua samalla Itämeren siivoukseen

Haluatko kokea merellisen Oulun ja tehdä samalla hyväntekeväisyyttä? Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä, jonka kasvava ongelma on ihmisten aiheuttama roskaaminen. Voit nyt lainata kajakin maksutta Oulussa ja osallistua siivoustalkoisiin.
Maisemakuva Oulujoen suistosta. Aurinko paistaa, vesi on tyyni ja puut heijastuvat vedestä peilikuvana.

Itämeri Plogging on Suomen laajuinen hyväntekeväisyyshanke, joka mahdollistaa Itämeren konkreettisen siivoustyön kajakkiretki kerrallaan. Yhteisöllisen hankkeen avulla voit nähdä ja kokea Itämeren kaikessa kauneudessaan ja karuudessaan.

Oulun yliopiston rehtori Jouko Niinimäki lainasi Oulun siivouskanootin kesäkuussa.

”Haastan yliopistoyhteisömme mukaan talkoisiin. Oulun jokisuisto on kaunis ja vesiltä käsin kaupunkimme näyttäytyy aivan uudessa valossa. Retki siivouskanootilla yhdistää hienosti huvin ja hyödyn”, Niinimäki kertoo.

Rehtori Jouko Niinimäki kajakilla Oulun torinrannassa

Voit varata Oulun kajakin Itämeri Ploggingin verkkosivuilta, josta näet myös varausehdot.

Lue lisää Itämeri Plogging -hankkeesta

Viimeksi päivitetty: 9.8.2023