Yliopistokollegio vahvisti tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen – kokoukset tulkataan jatkossa

Oulun yliopiston kollegio on vahvistanut yliopiston vuoden 2021 tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen kokouksessaan 15.6.2022.

Yliopistokollegion esityslistassa oli päätösesityksenä myöntää hallituksen jäsenille ja rehtorille vastuuvapaus. Olli Silvén teki asiakohtaan vastaesityksen, jota Jari Laru kannatti. Äänestyksen jälkeen yliopiston rehtorille ja hallitukselle myönnetään vastuuvapaus vuodelta 2021 seuraavalla poikkeuksella: rehtorille ja hallituksen vuoden 2021 puheenjohtajalle ei myönnetä vastuuvapautta kolmen asian osalta, jotka sisältyivät kollegion toukokuussa tekemään lisäselvityspyyntöön. Kollegio pyysi toukokuun kokouksessa lisäselvityksenä muun muassa yliopiston yhteisten kulujen kohdentamisen periaatteita ja kohdennuksia, yliopiston kiinteistöstrategiaa kirjallisessa muodossa sekä tietoa hallituksen pöytäkirjaa 24.11.2021 koskevien muutosehdotusten käsittelystä.

Muita kollegion päättämiä asioita:

Oulun yliopisto kattaa jatkossa kustannukset, jotka syntyvät tulkkauksesta yliopistokollegion kokouksissa, iltakouluissa ja seminaareissa. Kollegion työkieli on suomi, mutta jäsenissä on kansainvälisiä opiskelijoita, jotka eivät puhu suomea.

Kesäkuun kokouksessaan kollegio merkitsi myös tiedoksi vuosikellon toimikaudelleen 2022–2025 sekä keskusteli kokouksissaan noudatettavasta kokousetiketistä.

Lisätietoja: Yliopistokollegion pj Helka-Liisa Hentilä

Yliopistokollegion kokoonpano, tehtävät ja pöytäkirjat

Hallituksen kokoonpano, tehtävät ja pöytäkirjat

Viimeksi päivitetty: 16.6.2022