Yliopiston hallitus valitsi Arto Maanisen rehtoriksi, päätti opiskelijoiden ja opetuksen palvelukeskusten perustamisesta sekä käynnisti kiinteistöstrategiatyön

Oulun yliopiston hallitus valitsi kokouksessaan 26.9.2024 yliopiston uudeksi rehtoriksi 1.1.2025 alkavalle viisivuotiskaudelle Arto Maanisen, joka on toiminut Oulun yliopiston yhteistyösuhteiden vararehtorina joulukuusta 2017 alkaen. Tätä ennen hän toimi Teknologian tutkimuskeskus VTT:ssä tutkimusjohtamisen tehtävissä ja tutkimusprofessorina.

Hallitus päätti kahden palvelukeskuksen perustamisesta Oulun yliopistoon. Keskuksista toinen tulee tarjoamaan palveluita opiskelun ja toinen opetustyön tueksi. Muutoksella korostetaan erinomaisen opiskelijakokemuksen sekä opetuksen korkean laadun merkitystä yliopistossa. Palvelukeskusten on tarkoitus aloittaa toimintansa vuoden 2025 alussa.

Hallitus valtuutti talousjohtaja Pekka Riuttasen käynnistämään yliopiston kiinteistöstrategiatyön, jonka tarkoituksena on varmistaa, että yliopiston käytössä olevat tilat ja kiinteistöt tukevat tehokkaasti pitkän aikavälin taloudellisia ja toiminnallisia tavoitteita. Strategia toimii ohjaavana dokumenttina yliopiston johdolle, kun tehdään päätöksiä kiinteistöjen hankinnoista, ylläpidosta, kehittämisestä ja käytöstä.

Lisäksi hallitus

• kuuli huhtikuussa nimitetyn hallituksen talousvaliokunnan raportin. Määräaikaisen talousvaliokunnan tehtävänä on pohjustaa hallituksen käsiteltäväksi tulevia talousasioita.
  • päätti sijoituksesta suomalaiseen eQ PE XVI North -erikoissijoitusrahastoon osana Oulun yliopiston vaihtoehtoisten sijoitusten salkkua
  • sai tiedoksi turvallisuusasioiden raportoinnin keskittyen kampusten fyysisen turvallisuuden varmistamiseen.

Oulun yliopiston uudeksi rehtoriksi on valittu Arto Maaninen

Opiskelijoiden ja opetustyön tueksi perustetaan kaksi palvelukeskusta

Viimeksi päivitetty: 27.9.2024