Oulun yliopiston kirjaston turvallisemman tilan periaatteet

Tältä sivulta löydät kirjaston turvallisemman tilan periaatteet ja ohjeet miten toimia, jos kohtaat häirintää tai epäasiallista kohtelua kirjaston tiloissa.

Turvallisemman tilan periaatteet kirjastossa

• Me Oulun yliopiston kirjastossa olemme sitoutuneet edistämään ihmisten tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta. Kirjastomme on kaikille avoin ja henkilökuntamme on kirjastossa asiakkaitamme varten. Kysy apua, autamme mielellämme.
  • Kirjastomme tarjoaa tiloja niin opiskeluun, viihtymiseen, ryhmätyöskentelyyn kuin hiljentymiseenkin. Noudatathan eri tiloja koskevia äänenkäyttöön liittyviä sääntöjä.
  • Haluamme turvata kaikille asiakkaillemme ja henkilökunnallemme turvallisen ja viihtyisän toimintaympäristön, emmekä näin ollen hyväksy minkäänlaista häirintää, ahdistelua tai syrjintää. Kunnioitamme jokaisen fyysistä ja psyykkistä yksityisyyttä ja omaa tilaa.
  • Mikäli huomaat epäasiallista käytöstä kirjaston tiloissa, niin ilmoitathan siitä kirjaston henkilökunnalle. Puutumme häiriötilanteisiin.

Toimipaikkakohtaiset ohjeet häirinnän tai muun epäasiallisen kohtelun varalle

Syrjinnästä vapaa alue

Oulun yliopiston kirjasto on julistautunut Syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Toivotamme kaikki ihmiset tervetulleiksi kirjastoon ja sitoudumme kohtelemaan kaikkia asiakkaita ja henkilökuntaa yhdenvertaisesti.

Lue lisää kampanjasta